Svenska e-handlaren öppnar pop up-butik i Paris: ”Ivriga”

Fortsätter satsningen på Frankrike.

Det svenska jackvarumärket Didriksons anor sträcker sig hela vägen tillbaka till 1913. I dag säljer man både via återförsäljare och en egen e-handel. Och det är via denna man försöker att nå nya kunder ute i Europa. Tidigare i år översatte man webbutiken till franska och de har även infört lokal kundservice.

Men nu tar man ytterligare steg i landet och öppnar en pop up-butik och showroom i Marais-distriktet i centrala Paris. Här ska man ta emot både kunder och inköpare mellan den 15 oktober och 31 december. Allt för att öka synligheten på den franska marknaden.

Annons

Med en ökad kännedom och ett ökat intresse för varumärket är vi ivriga att ta ännu ett viktigt steg mot att positionera oss som “The Swedish Jacket Brand” på den europeiska marknaden i allmänhet och, genom denna lansering, den franska marknaden i synnerhet, säger Jan Henning, European Sales Director, i en kommentar.

Didriksons är inte främmande för pop up-butiker. Det är en strategi som man använder sig av just för att skapa synlighet hos de som e-handeln kanske inte når.

Didriksons strategi kring pop up-butiker har varit en framgångsrik satsning för att bygga varumärket och skapa en känsla av Didriksons identitet. Syftet med butikerna är att erbjuda produkterna där kunderna finns när behovet uppstår, som ett komplement till e-handeln, skriver bolaget.

Annons