Svenska e-handlaren vill ha skäll i Spanien – av glada kunder

"Kommer erbjuda ett trim och spa".

Husdjurskedjan Dogman tassar utanför Norden för första gången. Bolaget öppnar butik i den populära spanska semesterstaden Marbella.

Vi är mycket glada över att ta steget in på en ny marknad och kunna erbjuda nya kunder Dogmans breda utbud av varor och tjänster, säger Lars Holtskog, vd på Dogman, i ett pressmeddelande.

Annons

Det är inte vilken butik som helst man öppnar heller. Det kommer att erbjudas allehanda aktiviteter för våra fyrfota vänner.

Att öppna en Dogman-butik i Spanien kommer att stärka vårt varumärke och ge oss möjlighet att vidareutveckla vårt sortiment för att säkerställa att vi uppfattas som “Bästa valet för bästa vännen”. I butiken kommer vi även att erbjuda ett trim och spa samt ett aktivitetsområde för hundar att leka, där hussar och mattar har möjlighet att träffa andra djurägare och njuta av en god kopp kaffe, säger Lars Holtskog.

Dogman grundades 1965 och har sedan 2017 både haft fysiska butiker och e-handel. Under 2021 omsatte bolaget drygt 515 miljoner kronor och resultatet, efter finansiella poster, landade på 45,7 miljoner.

Annons