Svenska kunder hyllar e-handlarna: ”Är extra tacksamma”

Webbutikerna får kärlek i kristider.

Omdömesplattformen Trustpilot har givit användarna möjlighet att tacka handlarna lite extra, när de lämnar betyg, så här i Covid-tider. Kampanjen som gått under namnet "Thanks a Million" har fått in över en miljon tack-omdömen sedan den 6 april och de svenska e-handelskunderna har bidragit med 23 000 av dessa.

Nu står det klart att handlare i kategorierna hem, inredning och trädgård har fått allra mest uppskattning. Sajten Gardenstore.se är en av aktörerna som sticker ut som de mer uppskattade, enligt Trustpilot. Även bildelarsajten Vparts.se ska ha fått extra mycket kärlek.

Annons

Det är tydligt att svenska konsumenter är extra tacksamma mot handlare som även under försvårande omständigheter har ansträngt sig för att leverera som utlovat, säger Martin Mürbeck, Europachef på Trustpilot, i ett pressmeddelande.

Men vad är det som genererar uppskattning? Enligt Trustpilot är det särskilt två saker som verkar gå hem hos konsumenterna just nu.

Genom att titta på vad konsumenter skriver i sina omdömen, kan vi se att snabb leveranstid och bra kundtjänst är det som svenskar uppskattar mest, säger Martin Mürbeck

De mest uppskattade kategorierna bland svenska konsumenter:
1. Hem
2. Inredning
3. Trädgård
4. Bildelar
5. Mobiltillbehör
6. Skönhet
7. Transporttjänster
8. Hälsa och kosttillskott
9. Elektronik

Annons