Svenska skidstjärnan lanserar eget varumärke

Samarbetar med Outnorth.

OS-mästaren och tidigare längdskidåkaren, Marcus Hellner lanserar ett eget varumärke för skidåkning och löpning. Det får kort och gott namnet Hellner. Kläderna är anpassade efter de nordiska årstiderna och samtliga plaggs funktioner ska ha ett tydligt syfte.

Framförallt handlar det om att ta på sig ett mindset. Mitt driv är det som hjälpt mig i min skidkarriär. Det är inte alltid man hittar motivationen, speciellt denna period när det är mörkt och kallt. Numera kan jag också tappa suget vissa dagar, men efter varje pass har jag aldrig ångrat mig. Jag hoppas kunna motivera och föra sporten vidare genom mitt nya varumärke, säger Marcus Hellner i ett pressmeddelande.

Annons

Det är inte första gången Marcus Hellner och Outnorth samarbetar. För ganska exakt ett år sedan släpptes kollektionen 180 bpm by M. Hellner. Men nu tar man alltså steget till ett fullfjädrat eget varumärke.

Vårt tidigare samarbete med Marcus Hellner har varit lyckat och vi har upplevt en stor efterfrågan på kollektionen, som vi nu utvecklat. Marcus långa erfarenhet har varit värdefull vid produktionen och mycket fokus ligger på passform och kvalitet, säger Harald Ennen, vd på Outnorth.

Annons