ANNONS

Svenska succémärket erövrar världen – ska slå 20 miljoner

Kristin Hars
"En av världens mest ikoniska".

Det svenska wellnessvarumärket Sisterly Tribe, känt för sin skandinaviska minimalism och premiumkvalitet, tar ett stort kliv i sin globala expansion. Nu lanserar företaget på Selfridges i London, ett av världens mest ikoniska och prestigefyllda varuhus.

ANNONS

Lanseringen på Selfridges markerar en betydande milstolpe för det snabbväxande svenska företaget, som tidigare i år även etablerade sig på Printemps i Doha, Mellanösterns största lyxvaruhus. Med en imponerande tillväxt på över 200 procent hittills i år, siktar Sisterly Tribe nu på att nå en omsättning på 20 miljoner kronor under 2025.

Lanseringen på Selfridges är en stor milstolpe för Sisterly Tribe och ett naturligt steg i vår resa mot att bygga ett globalt varumärke grundat i skandinavisk design, wellness och systerskap, säger Kristin Hars, grundare av Sisterly Tribe.

Den brittiska marknaden har visat sig vara en av märkets starkaste, och enligt Kristin Hars är tajmingen perfekt för att ge kunderna chansen att uppleva produkternas kvalitet och passform i en fysisk butik.

Det känns fantastiskt att nu kunna erbjuda våra kunder möjligheten att uppleva passform, känsla och kvalitet i en av världens mest ikoniska retailmiljöer. Vi ser fram emot att välkomna ännu fler kvinnor in i vårt community, säger hon.

Företagets framgång handlar dock inte bara om försäljningssiffror.

För oss handlar tillväxt inte bara om siffror, utan om att bygga ett varumärke och skapa produkter som vårt community inspireras av och vill vara en del av. Det här är bara början, avslutar Kristin Hars.

LÄS ÄVEN: Svenska kaffesuccén öppnar i anrikt lyxvaruhus

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se