Systembolaget varnar: ”Full leveranskapacitet är långt bort”

Personalbrist drabbar e-handeln.

Vi har tidigare rapporterat om hur dagligvaruhandlarna på nätet sliter med en explosionsartad efterfrågan. Där varnade man tidigt för långa leveranstider och nu har problematiken kommit även till Systembolagets e-handel.

På grund av personalbrist på våra centrallager i och med Covid-19 har vår leveranskapacitet påverkats. Full leveranskapacitet är fortfarande långt bort, men det ser för tillfället bättre ut tack vare nyrekryteringar och fler medarbetare tillbaka på jobbet. Vår kapacitet kan påverkas framåt. Det kan i sin tur påverka leveranstider och våra möjligheter att leverera olika sortiment, skriver man på sin hemsida.

Annons

Det här har också inneburit att tillfälligt sortiment inte längre kan beställas via nätet och att kommande lanseringar online, där nästa skulle skett nu på torsdag, sätts på paus.

Kommande webblanseringar pausas tills vidare. Det hålls därmed ingen webblansering den 2 april. Vi kan i dagsläget inte säga när nästa webblansering blir, skriver man.

LÄS ÄVEN: Coronakrisen: Nu strömmar svenskarna till Systemets e-handel

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!