Techduon som modejättarna flockas kring: ”Känns fantastiskt”

"Tusentals användare efter bara ett par månader".

Vid årsskiftet startade Stylee, en plattform med en ny avancerad teknik som flera retailers som Åhléns, MQ och Nelly.com valt att samarbeta med.

Fler e-handlare ser nämligen behovet av att göra personlig styling tillgänglig för alla.

Annons

I vår mening ska alla ha möjlighet att få rekommendationer baserade på personlig stil, oavsett budget. Vi har själva saknat bra rekommendationer och upplever att branschen behöver utnyttja dagens teknik betydligt bättre, säger Sofie Perslow, grundare till Stylee.

Idén till Stylee växte fram i ur tidsödande det kan vara att hitta plagg på nätet som matchar ens personliga stil. E-handelsföretag vittnar om många returer där orsaken är att varan inte passade individen utifrån färg och passform.

Det blir en onödig cykel av scrollande, köp och returer, skriver Stylee i ett pressmeddelande.

Genom Stylee kan användaren helt gratis genomföra ett stiltest, utifrån vad stilprofilen visar analyserar sedan Stylees algoritmer tusentals plagg från olika varumärken.

Vi har kraftfulla verktyg för att öka intelligensen och relevansen i retailers erbjudande. Vi tacklar samtidigt utmaningen med cookies eftersom vår lösning bygger på zero-party data, berättar Sofie Perslow.

Stylee har varit aktivt sedan årsskiftet och gjorde under våren en nyemission där tunga namn som Karolina Roslund, Magnus Mivér, Arthur Engel, Olle Lundin och Daniel Soussan gick in som investerare.

Det känns fantastiskt att redan nu kunna se hur väl Stylee tagits emot. Trots en turbulent tid i svensk ekonomi har vi fått tydliga indikationer på ett stort intresse för tjänsten. På bara två månader är vi uppe i tusentals användare och börjar märka av ett lojalt beteende. Vi ser många möjligheter för Stylee framåt och vår ambition är att ständigt utveckla plattformen tillsammans med våra användare, säger Louise Torehall, medgrundare.

Stylees ambition är att ständigt utveckla plattformen tillsammans med användarna.

Annons

Kunden får ett personligt flöde med förslag på plagg och stilar som skulle tagit timmar att hitta på egen hand. Stylee erbjuder också lösningar som kan användas av retailers på deras egen plattform eller i marknadsföringssyfte, säger Sofie Perslow.

Annons