Teknikstrul drabbade Klarna – kunder dubbeldebiterades

"Kommer självklart att återbetalas".

Klarna har drabbats tekniska problem igen. Enligt Aftonbladet har kunder hos betaljätten dubbeldebiterats, vilket Klarna också bekräftar.

Vi upplever ett tekniskt problem där vissa kunder felaktigt kan ha debiterats två gånger. Vi arbetar för närvarande med att lösa problemet. Kunder som eventuellt har drabbats kommer självklart att återbetalas, skriver Filippa Boiz, communications manager på Klarna, i ett mejl till tidningen.

Annons

Den här gången låg dock inte problemet hos Klarna själva. Istället ska det ha varit hos Bankgirot och Nordea som bekymren uppstod. Enligt Klarnas presschef Niklas Gillström har också parterna varit i kontakt.

Vårt fokus nu ligger på att se till att Klarnas kunder inte får några problem och att de får tillbaka sina pengar, säger han enligt Breakit.

LÄS ÄVEN: Klarnas VD efter tekniska haveriet - "besvikna och frustrerade"

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!