TikTok ska göra kampanjer lättare med ny tjänst: ”Oändlig potential”

Vill få annonser att lyfta.

TikTok vill hjälpa handlare och varumärken att skapa betalda samarbeten med kreatörer som redan finns på plattformen. Därför lanserar man tjänsten Spark Ads, som bland annat innebär att företagen kan interagera med innehållet som andra användare skapat.

Med hjälp av Spark Ads erbjuds förslag på videos som skulle kunna passa företagens kampanjer, exempelvis om någon visat upp deras produkt. Därifrån kommer sedan företagen att kunna nå ut till skaparen bakom videoinnehållet för att göra en betald kampanj.

Annons

Dessutom kommer de som tittar på företagets innehåll att kunna bygga vidare på det genom funktionerna "Duett" och "Sammanfoga". På så vis ska kampanjerna kunna få ytterligare spridning på plattformen.

Vi är väldigt glada att presentera den här nya produkten och vi uppmuntrar varumärken att ta vara på överflödet av kreativt och mångsidigt innehåll, samt att interagera med kreatörerna, säger Liv Sandberg, Managing Director på TikTok, i ett pressmeddelande.

TikTok har blivit en tung spelare i sociala medier-branschen och allt fler företag försöker nå ut till nya generationer på video-plattformen. Bolaget har också aktivt försökt locka handlare, varumärken och andra aktörer att annonsera.

Dessutom har man nyligen öppnat sitt nordiska kontor i Stockholm och sedan dess har flera svenska varumärken anslutit sig till plattformen, där man lanserar olika kampanjer.

Videor på TikTok har en oändlig potential att inspirera till kreativitet och vi tror att Spark Ads är en möjlighet att bygga en långvarig och autentisk relation till TikTok- communityn, säger Liv Sandberg.

Annons