Tog skönhetsmärke till Sverige – nu lämnar hon sitt uppdrag

"Den som tar över får en bra start".

Skönhetsmärket Babor, som riktar in sig på professionell hudvård, grundades i Tyskland redan 1956. År 2013 startade Ewa Goos dotterbolaget Babor Sverige AB, och sedan dess har hon varit vd för företagets svenska verksamhet. Nu har hon meddelat bolagets styrelse att hon önskar lämna sitt uppdrag och jakten på hennes ersättare har inletts.

Enligt ett pressmeddelande har Babor Sverige sedan starten haft en genomsnittlig tillväxt på 30 procent per år, och nu närmar sig omsättningen 25 miljoner kronor. Under Ewa Goos tid vid rodret har Babor bland annat hunnit med att öppna en flaggskeppsbutik och en salong i centrala Stockholm.

Annons
Annons

Bolaget är väl positionerat för framtiden och vi har en mycket god plattform att stå på. Vi har en stabil kundbas, väl etablerade processer, kompetent och serviceminded personal, säger Ewa Goos i en kommentar.

Den som tar över bolaget kommer att få en bra start. Jag har varit vd på Babor i över sex år och det har varit en oerhört spännande och intensiv resa. Jag är nu redo att hitta ett nytt bolag att utveckla, fortsätter hon.

Babor Sverige har för närvarande ingen egen e-handel. Istället uppmanas de som besöker företagets hemsida att handla från någon av Babors återförsäljares nätbutiker. Totalt finns 13 återförsäljare, som Apotea, Boozt och Lyko listade på Babors svenska sajt.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!