Träningsprofilens nya e-handel går som tåget: ”Över förväntan”

"Visionen är att bli ett household name inom träningsklädesbranschen".

Med en följarskara på över 3 miljoner är Hanna Öberg en av Sveriges största träningsinfluencers. Hennes träningsapp Ownu korades till årets start-up 2022 i Svensk handels Retail Awards, men på senare tid har varumärket även gjort en framryckning inom e-handeln.

Den första kollektionen av träningskläder, med produktion i Portugal, släpptes i augusti förra året, och en andra i november. Båda kollektionerna gick som tåget och Hanna ser sin trogna och engagerade följarskara som en stor del i succén.

Annons

Mottagandet har inledningsvis varit helt klart över förväntan. Nu ligger fokuset på att fortsätta jobba med vår tillväxtstrategi, och se till att etablera vårt namn bland de stora spelarna, säger Hanna Öberg, grundare av Ownu.

Ett household name

Bolaget omsatte 23,5 miljoner kronor under 2022 med ett resultat på strax över 2,4 miljoner. Omsättningen består än så länge i huvudsak av app-intäkter, men målsättningen är att e-handeln, Ownufit.com, inom ett par år ska stå för en likvärdig andel av varumärket.

I veckan släpper Ownu sin tredje kollektion och målet framöver är att fortsätta växa på hemmaplan, men även internationellt.

Vi har sett stor potential i marknaden för träningsappar med Ownu, där vi haft en kraftig tillväxt de senaste 2,5 åren. Med det sagt vet vi att potentialen på marknaden för träningskläder är ännu större. Visionen är att långsiktigt bli ett household name inom träningsklädesbranschen, säger Alexander Nordström, medgrundare av Ownu.

Annons