Tre åtgärder som handlare kan vidta för att maximera intäkterna

Handlarna uppdaterar ständigt sina e-handelswebbplatser för att locka fler besökare och få fler köp, men för att uppnå maximala intäkter krävs att tre miljöer anpassas. De flesta handlare känner väl till den första miljön: den konsumentfokuserade "framsidan" av e-handelsplattformen måste utformas för att minska antalet övergivna köp och underlätta en smidig utcheckning. Övergivandet sker när kunden lämnar e-handelsplatsen utan att välja en produkt eller checka ut.

Den andra koden att knäcka är vilka betalningsmetoder som ska erbjudas. Det kan handla om traditionella kredit- eller betalkort, men efterfrågan ökar också på mobila plånböcker och internationella betalningsformer. Mercators forskning visar att kunderna ofta överger en webbplats när deras föredragna betalningsmetod inte erbjuds. Typiskt sett erbjuder konsumentens favoritbetalningsmetod två viktiga fördelar: den eliminerar behovet av att skriva in betalnings- och personlig information och är ett mycket pålitligt instrument som gör att konsumenten känner sig säkrare när han eller hon genomför ett köp.

Den tredje och ofta förbisedda faktorn är den konverteringsprocess som är kopplad till acceptans av betalningar. En betalning är inte slutförd förrän transaktionen har godkänts av konsumentens kortnätverk och den bank som utfärdat kortet. Om transaktionen avvisas ombeds köparen att ange ett annat betalningsalternativ, vilket ökar risken för att köpet avbryts. Ibland avvisas en betalning av goda skäl, t.ex. otillräckliga medel eller ett identifierat bedrägeriförsök, men ibland avvisas en betalning i onödan på grund av behandlingsproblem. Detta är anledningen till att vissa handlare, efter att ha investerat mycket i att skaffa en kund och få dem att gå igenom hela webbplatsen och kassan, misslyckas med att realisera intäkterna från det hårt förvärvade köpet. Att optimera bearbetningen för att öka godkännandegraden är en viktig möjlighet att få mer intäkter och något som alla handlare, oavsett om de är små, medelstora eller stora, bör överväga.

Läs mer om hur du maximera dina intäkter i denna rapport från PayPal