Detta รคr ett svar pรฅ debattartikeln om Trygg E-handel.
Fรถrst och frรคmst. Det รคr bra att fall likt Kameraexperten och Playzone lyfts fram i medierna (samt debatteras i kommentarfรคlten). Ju fler som delar med sig av sina erfarenheter desto fler konsumenter som lรคr sig hur man skall handla sรคkert och smart pรฅ nรคtet.
Den 10 februari 2009 genmomfรถrdes ett runda-bord-mรถte med de stora konsument/branschorganisationerna i Sverige. Dรคr presenterades fรถljande utvecklingspunkter fรถr TRYGG E-HANDEL:
- Mรถjlighet fรถr konsumenter att framfรถra klagomรฅl pรฅ certifierade butiker (klart).
- Provkรถp pรฅ samtliga e-handlare som godkรคnts. Dessutom testa svarstiderna frรฅn e-handlarens kundsupport (klart).
- Daglig finansiell kontroll av godkรคnda e-handlare via UC (dรคr รคven info om ev. styrelsefรถrรคndringar etc. beaktas). (klart inom kort)
- Kontroll och verifiering att symbolen hos en e-handlare รคr korrekt (dรคr konsumenten รคven fรฅr info om nรคr e-handlaren certifierades mm.) (klart inom kort).
Har ni รถvriga frรฅgor kring TRYGG E-HANDEL รคr ni varmt vรคlkomna att ringa eller maila till undertecknad eller VD fรถr TRYGG E-HANDEL Bo Lindell. Victor Dahlborg โ victor.dahlborg@tryggehandel.se Bo Lindell โ bo.lindell@tryggehandel.se