Search
Close this search box.
ANNONS

Tunnelbanereklam gav en order var tionde sekund: "Golvade"

Madeleine Stern, marknadschef pรฅ Pen Store
Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Dela artikeln:

"Det fortsรคtter att rasa in bestรคllningar".

ANNONS

Kreativ marknadsfรถring kan gรถra underverk sรคgs det, nรฅgot som troligtvis ocksรฅ รคr mรฅlet med Pen Stores senaste kampanj. I dubbel bemรคrkelse. I mรฅndags lanserade e-handlaren sin rikstรคckande tรคvling, Pen Store Talents 2023. Och gensvaret lรคt inte vรคnta pรฅ sig.

Fรถr att kunna delta, och fรฅ chansen att vinna konstnรคrsmaterial fรถr 50 000 kronor, mรฅste man bestรคlla ett tรคvlingskit i Pen Stores e-handel. Ett kit som sedan ska anvรคndas fรถr att skapa tรคvlingsbidraget.

Kampanjen "Tusch du tรคvla?" rullades ut pรฅ stortavlor i Stockholms tunnelbana, samt i Pen Stores egna kanaler. Och nog handlades det tรคvlingskit alltid.

Vi รคr fullkomligt golvade. Under flera timmar pรฅ kvรคllen snittade vi pรฅ en inkommande order var tionde sekund. Merparten innehรถll vรฅrt tรคvlings-kit. Det galna รคr att det fortsรคtter att rasa in bestรคllningar, sรคger Madeleine Stern, marknadschef pรฅ Pen Store.

Dela artikeln: