Tunnelbanereklam gav en order var tionde sekund: ”Golvade”

"Det fortsätter att rasa in beställningar".

Kreativ marknadsföring kan göra underverk sägs det, något som troligtvis också är målet med Pen Stores senaste kampanj. I dubbel bemärkelse. I måndags lanserade e-handlaren sin rikstäckande tävling, Pen Store Talents 2023. Och gensvaret lät inte vänta på sig.

För att kunna delta, och få chansen att vinna konstnärsmaterial för 50 000 kronor, måste man beställa ett tävlingskit i Pen Stores e-handel. Ett kit som sedan ska användas för att skapa tävlingsbidraget.

Annons

Kampanjen "Tusch du tävla?" rullades ut på stortavlor i Stockholms tunnelbana, samt i Pen Stores egna kanaler. Och nog handlades det tävlingskit alltid.

Vi är fullkomligt golvade. Under flera timmar på kvällen snittade vi på en inkommande order var tionde sekund. Merparten innehöll vårt tävlings-kit. Det galna är att det fortsätter att rasa in beställningar, säger Madeleine Stern, marknadschef på Pen Store.

Annons