Två miljoner kunder har sagt sitt – nu får Skincity ta emot nytt pris

"Ett gediget underlag".

I samband med veckans PostNord-konferens Retail Day, som gick av stapeln under gårdagen, delade logistikföretaget för första gången ut priset PostNord CX Award. De som fick ta emot den nya utmärkelsen var Skincity, som prisades för “bästa sammantagna kundomdöme”. Dessutom fick även Lindex och Cellbes ta emot priser, för att ha utmärkt sig på leveransområdet under året som gått. 

Det som legat till grund för utmärkelserna är omkring två miljoner kundomdömen som PostNord samlat in via sin app. 

Annons

Bäst på att leverera med varubrev

Skincity fick som sagt sammantaget bäst kundomdöme och tog därför hem galans huvudpriset. Dessutom delade PostNord ut leveranspriser inom underkategorierna “Varubrev”, “Collect” och “Hemleverans”, där Lindex tog hem Collect-kategorin och Cellbes de två övriga. 

Vi är stolta över att få utse Skincity Sweden till den e-handlare som fått bäst kundomdömen under året. Även Lindex och Cellbes ska vara mycket nöjda. Två miljoner mottagare är ett gediget underlag. Vi vet att leveransen är en av de avgörande faktorerna för att en konsument ska bli nöjd med sitt internetköp, säger Peter Hesslin, chef för e-handel och logistik på PostNord, i ett pressmeddelande.

För Skincity är priset ett kvitto på företagets arbete med just leveranserna.

För oss står kunden alltid i första rummet och snabba, smidiga leveranser är en hygienfaktor, kanske är det därför just vi fick den här utnämningen. Men arbetet stannar såklart inte här. Vi kommer att arbeta helhjärtat för att leverera minst lika bra framöver. Vi får sikta på att stå på prispallen även under PostNord CX Awards 2020, säger Mikael Kjellman, VD på Skincity, i en kommentar.

Annons