Beställningstrycket blev så hårt att Jysk blev tvungna att pausa den svenska e-handeln. Nu är den dock igång igen och för att kunna möta efterfrågan framöver så ser bolaget nu över hur man ska kunna öka kapaciteten ytterligare.
Och bara i vår har 60 personer extraanställts på centrallagret i Nässjö. Men enligt bolaget själva går verksamheten "på sin bristningsgräns".
Jag har hellre det här problemet än tvingas varsla, säger Annika Löfgren, chef över lagret, i ett pressmeddelande.
Utöver nyanställningar kommer kedjan även att bygga ut det redan enorma lagret ytterligare.
Vi ligger på all-time-high-nivåer. För att kunna möta intresset har vi nyanställt och tagit hjälp av vårt systerlager i Polen, säger Annika Löfgren.
Först ut är dock arbetet med att anpassa kök och parkering för att kunna inhysa fler anställda på centrallagret. Sen hoppas man även att kunna installera solceller på taket och se till att transporter till och från lagret ska vara mer miljövänliga. Men arbetet kommer att ta tid.
En ombyggnad kommer troligtvis inte stå klar förrän om två-tre år, fram tills dess får vi försöka hitta andra lösningar, avslutar Annika Löfgren.
LÄS ÄVEN: Just nu: Jysks e-handel igång igen: ”Har arbetat dygnet runt”