Uber lanserar e-handelsleveranser – Åhléns först ut

Nu ska varorna åka taxi.

Vi har tidigare skrivit om restaurangkedjan Eatery som började leverera mat till kunder med taxi med hjälp av Taxi Stockholm. En lösning som verkar ha slagit an hos Uber, som nu lanserar tjänsten Uber Direct där man kommer att leverera hem varor on-demand.

Första kunden ut är Åhléns City i Stockholm från vilka kunderna nu kan beställa hem kläder och accessoarer inom 30 minuter från det att ordern är lagd.

Annons

Vi har sett ett ökat behov från såväl handeln som från konsumenter att hitta nya och snabba sätt för leverans av varor. Uber Direct är vårt sätt att möta det behovet samtidigt som vi skapar fler leveranstillfällen för de förare och leveranspartners som använder vår app. Vi är otroligt glada över att lansera detta i partnerskap med Åhléns och ser fram emot att expandera tjänsten tillsammans med ytterligare partners, säger Henrik Berglin, ansvarig för Uber Direct, i ett pressmeddelande.

Lösningen blir en del av Åhléns "personal shopping"-erbjudande där konsumenterna får personlig rådgivning via videosamtal.

Vi är glada över att nu kunna erbjuda leverans av varor till våra kunder inom 30 minuter. Efterfrågan på hemleverans från kunderna har ökat kraftigt under de senaste månaderna, och samarbetet med Uber gör att vi nu kan tillgodose detta behov på ett mycket snabbt och smidigt sätt, säger Mattias Jacobsson, varuhuschef på Åhléns City Stockholm.

Uber planerar att rulla ut sin nya tjänst i samtliga svenska storstäder.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!