Upptäck Kraften i Automation inom e-handel

Automation: nyckeln till att uppnå bättre resultat med mindre ansträngning. Det som en gång betraktades som utopiskt har nu blivit verklighet. Genom att implementera automationsbaserade strategier kan e-handelsföretag inte bara öka sina intäkter och förbättra reklamresultat, utan också spara värdefull tid och få mer frihet.

Channable har framställten informativ rapport: The State of eCommerce for Agencies. Denna omfattande redogörelse beskriver flera väsentliga ämnen, inklusive:

  1. Hantering av e-handelstillväxt: Upptäck hur digitala marknadsförare hanterar den växande e-handelsbranschen. Utforska den ökande användningen av plattformar för feed management och lär dig om toppkanaler och vertikaler på Channable.
  2. Uppkomsten av social commerce: Ta reda på populariteten hos plattformar för social handel som Meta (Facebook & Instagram), Pinterest, Snapchat och TikTok för effektiva marknadsföringsändamål.
  3. Betoning på automation och viktiga mätvärden: Förstå vikten av automation och mätvärden när du utvärderar framgången av digitala marknadsföringsstrategier. Lär dig hur automation kan spara tid och optimera resultat.
  4. Manuellt arbete vs. Automation: Få insikter i övergången mot att förlita sig mer på förstahandsdata och använda automation för att centralisera kampanjhantering.
  5. Exempel på automation i praktiken: Få insikt genom fallstudier som visar de påtagliga fördelarna med att använda Channable för feed management, PPC-kampanjer och spårning av viktiga mätfaktorer som CTR, CPA, ROAS och POAS.
  6. Vikten av tidsmätning: Förstå värdet av tid och upptäck hur automation kan frigöra resurser för att förbättra marknadsföringsstrategier.
  7. Utforska trender inom e-handelsindustrin: Ta reda på effekterna av inflation, uppkomsten av social handel och influencer-marknadsföring, tillväxten av partihandel och återkomsten av fysiska butiker.
  8. Effektiv kampanjhantering med feed management plattformar: Upptäck fördelarna med att använda en feed management plattform som Channable för att effektivisera kampanjer, optimera dataflöden och uppnå bättre resultat.

Missa inte chansen att omedelbart få tillgång till den fullständiga rapport utan några nedladdningskrav. Klicka här för att läsa rapporten nu.

Fallstudie: SavvyRevenue Optimerar Tid och Frihet

SavvyRevenue är en nordisk ledande marknadsföringsbyrå specialiserad på e-handel, med särskilt fokus på Google Ads. I en nyligen publicerad artikel beskriver de fördelarna med automation och hur det hjälpte dom tackla två stora utmaningar:

  1. Hantering och annonsering av tusentals produkter.
  2. Anpassning av annonser till olika länder och språk över hela världen.

Att arbeta med kunder som säljer produkter i flera regioner erbjuder stora möjligheter, men innebär också risken att tappa kontrollen. När antalet produkter, språk och regioner ökar blir det allt svårare att behålla kontrollen.

För att hjälpa sina kunder att överkomma dessa hinder har SavvyRevenue påbörjat en strategi där de optimerar sina kunders produktfeeds och använder dem i omfattande kampanjer på Google Search, Google Shopping och sociala medieplattformar. Nyckeln var att organisera och förbättra data enligt varje plattforms specifika krav.

Genom att automatisera denna process har SavvyRevenue uppnått betydande tidsbesparingar i hanteringen av tusentals annonser i olika länder. Andrew Lolk, grundaren av SavvyRevenue, delar med sig av följande: "I e-handelsbutiker med över 10 000 SKUs har tiden för att skapa kampanjer minskat från 20 till 10 timmar, och den månatliga uppdateringstiden har minskat med nästan 50%."

De betydande tidsbesparingarna har möjliggjort för SavvyRevenue att implementera mer avancerade tekniker, såsom dynamiska annonser och lagerbaserade annonser. Denna förändring har ökat byråns effektivitet vid hanteringen av tre centrala arbetsflöden:

  1. Utformning av optimerade meddelanden för dynamiska annonser.
  2. Implementering av kampanjer som uppdateras dynamiskt baserat på lagersaldo, nya produktlanseringar och säsongsvariationer.
  3. Smidig duplicering av kampanjer i andra länder samtidigt som produktfeeden hålls organiserat och optimerat för valda kanaler.

Andrew betonar att framgång och tillväxt inte bara mäts i ekonomiska fördelar utan också i friheten att fokusera på det som verkligen betyder något och skapa en betydande påverkan.

Om du är intresserad av att lära dig hur andra byråer använder automation för att förbättra sina processer och uppnå fantastiska resultat bör du inte missa chansen att läsa den omfattande rapporten: The State of eCommerce for Agencies. Få tillgång till rapporten idag!

 Läs rapporten: The State of eCommerce for Agencies