ANNONS

Urban Deli utökar satsningen på e-handel: "Det här är första steget"

Piffar till webbutiken.

ANNONS

Urban Deli fräschar upp och förnyar sin webbutik, där man säljer färdiga maträtter och matkassar, för att möta den ökande efterfrågan online.

Vi vet att många har svårt att komma till oss för att handla och därför blir webbutiken viktig för att både upprätthålla en hög servicenivå och erbjuda matglädje vardag som fest. I den nya webbutiken fokuserar vi på användarvänlighet och inspiration, säger Sibel Wolff, marknads- och kommunikationschef Urban Deli, i ett pressmeddelande.

Den nya e-handeln har även fått tillskott i sortimentet i form av kött, fisk och skaldjur direkt från fisk- och kötthandlare när kunden lägger sin beställning.

Det här är en lösning alla tjänar på. Kunderna får enkel tillgång till vårt unika sortiment av färskt kött och fisk. Vi slipper sitta på ett stort lager och risken att fina råvaror blir gamla. Tillsammans bidrar vi till att minska matsvinnet och en ökad hållbarhet, säger Henrik Sjöblom, ansvarig för butik och saluhall.

"Är bra för alla"

Företaget erbjuder hemleveranser nästa kväll på beställningar före klockan 20.00, men det finns också möjlighet att hämta i butik.

Det här är första steget och det är kundernas behov som styr hur vi går vidare. Om det finns efterfrågan tittar vi just nu på möjligheten att leverera till nya avhämtningsställen där kunderna utan fraktkostnad kan hämta upp sin mat närmare hemmet. Det är bra för alla, inte minst för planeten, att minska klimatpåverkan genom färre och kortare transporter, säger Henrik Sjöblom.

Nils Lund
nils@ehandel.se