Varannan konsument valde det nya betalsättet

Payson Checkout är kassan som är framtagen för att ge kunden en smidig köpresa. Utöver populära betalsätt som kort, bank & faktura kan e-handlare nu också få betalt med Swish i sin webbshop.

Mobila betalsätt blir alltmer omtyckta på nätet samtidigt som vår mobiltelefon är den mest använda digitala enheten när man shoppar. Att lägga till Swish som betalsätt i Payson Checkout var därför en självklarhet. Lanseringen av betalsättet har öppnat upp för nöjdare kunder och ännu fler genomförda köp hos säljföretagen. Paysons VD Per Bodell säger:

– Swish har varit ett efterfrågat tillägg både från e-butiker och konsumenter, och därför känns det extra roligt att vi nu kan leva upp till deras önskemål.

Nöjda e-handlare – ännu nöjdare kunder
Payson Checkout är en helhetslösning som gör det enkelt att ta betalt på nätet där alla betalsätt ingår och hanteras på samma sätt. Något som var viktigt för Payson var att hanteringen för e-handlare fortsatt skulle vara så enkel som möjligt och därför har man valt att inkludera transaktionerna i den befintliga strukturen och återrapporteringen. Att få samtliga betalningar på samma ställe, oavsett vilket betalsätt kunden valt, förenklar avsevärt för e-handlaren när det kommer till avstämning.

Redan samma vecka som lanseringen var det högt tryck bland Paysons befintliga e-handlare som ville lägga till betalsättet. Men förändringen togs emot ännu bättre av konsumenterna som handlat i dessa butiker. 

–  Nästan varannan konsument har faktiskt valt att genomföra köpet med just Swish i de butiker som erbjuder betalsättet och vi ser att konverteringen är hög. Det är framför allt andra direktbetalningsmetoder som får lämna utrymme till Swish, medan för större köp är betalning i efterhand mot faktura och delbetalning fortsatt mycket vanligt. Det är grundläggande att kunna utveckla vår betallösning för att möta marknaden och våra kunders efterfrågan, säger VD Per Bodell. 

Att addera Swish som betalmetod är en viktig faktor för att e-handlare ska kunna maximera konverteringen i sin webbshop. De flesta behöver idag kunna erbjuda många betalsätt för att öka köpviljan hos konsumenterna, då varje kund har sitt föredragna sätt att betala på.

Payson fungerar lika bra oavsett om man är en startup eller en etablerad verksamhet. Nu kan företagskunder lägga till Swish som betalsätt i Payson Checkout, och därmed också öppna upp för fler än sju miljoner användare av Swish-appen i sin webbshop.