Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Världskänd hackare kommer till NES 2014

Världskänd hackare kommer till NES 2014
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

Nordic eCommerce Knowledge börjar nu släppa talarna inför e-handelskonferensen den 20-21 maj i Stockholm. Huvudkortet verkar vara den kända hackaren Kevin Mitnick. Det bjuds även på stora lass av brittisk e-handel.

ANNONS

Kevin Mitnick är idag säkerhetskonsult och kommer under Nordic eCommerce Summit Stockholm intervjuas om sitt liv som jagad av FBI och hur han hackat stora system och spenderat tid i fängelse. Men han skall också ge ett e-handelsperspektiv.

– I flera år har vi sökt talare som kan prata om bedrägerier, lastattacker, registerstöld och säkerhet eftersom vi vet att många e-handlare har problem med detta men det är ett så känsligt ämne. Så att äntligen få hit Kevin Mitnick, en av världens mest kända hacker, är vi mycket nöjda med, säger Sarah Wittbom, VD för Nordic eCommerce Knowledge.

Eftersom temat i år cirkulerar kring Storbritanniens e-handel har Nordic eCommerce Knowledge förstås försökt locka till sig brittiska nätbutiker. Julien Callede ifrån Made.com skall bland annat gå upp på scenen och berätta om hur man kränger möbler utan mellanhänder.

– Vi har fokuserat på att hitta e-handelstalare från Storbritannien eftersom det är 30 år nu i maj sen det första köpet genomfördes ”online” i Gateshead i England. Därför är vi väldigt glada att till exempel Made.com kommer och berättar om sin fantastiska historia. Vi har ett par till från England som vi kommer presentera i ett senare skede, säger Sarah Wittbom.

Hänger leverantörerna med?

Det verkar även som att deltagare kommer få en insikt i hur olika multikanalsatsningar går runt om i landet. Här kommer Apoteket, Stadium och Parelle delge en del erfarenheter. E-handelsleverantörer ska även ställas mot väggen när man frågar om leverantörerna behöver hänga med bättre.

– Ett annat inslag som är efterfrågat av e-handlare är att uppmana e-handelsleverantörer att hänga med bättre i utvecklingen och arbeta för att hitta bättre samarbeten mellan e-handlare och leverantörer. Att ta vara på möjligheterna att tjäna mer pengar tillsammans, helt enkelt, säger Sarah Wittbom.

Samtidigt som Nordic eCommerce Knowledge nu släpper talare passar de även på att bjuda på lite infografik kring skillnaderna mellan nordisk och amerikansk e-handel. Detta ifrån deras Myster eShopper-rapport för 2014.

Källa: Nyhetsbrev

Dela artikeln: