Varuhusets lösning i coronakampen – kör hem kundernas varor

"En av flera åtgärder".

Virusoron slår hårt mot Sveriges gallerior. Nu tror sig anrika NK ha hittat en modell som ska dämpa fallet något. De lanserar nu en tillfällig servicetjänst där man erbjuder hemeleverans till kunder i hela Sverige.

Vi försöker vara kreativa för att både hjälpa våra kunder uträtta sina ärenden hos oss samt att stötta våra avdelningar under rådande situation. Den nya servicetjänsten med hemleverans är en av flera åtgärder som vi just nu jobbar med för att stötta varuhusen och vi hoppas att den mottages väl av våra kunder, säger Karin Wickberg, Marknadschef Nordiska Kompaniet.

Annons

Kunden ska enkelt kunna höra av sig till NK via telefon eller mail och får hjälp att handla och få varan hemskickad. Därefter skickas varorna med bud i Storstockholm, eller med Postnord till övriga landet. Den nya tjänsten gäller tillsvidare.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!