Vill hjälpa hemmasittande kunder – här är Elgigantens nya storsatsning

"Mycket stolta".

Elgiganten fortsätter att söka nya vägar att underlätta för kunderna i Covid-19-tider. Nu lanserar man LIVE video shopping, där kunderna med hjälp av videosamtal från dator eller mobiltelefon kan få rådgivning av en medarbetare från Elgiganten i realtid.

Det är fantastiskt att se hur snabbt våra kunder uppmärksammar och vill testa nya sätt att handla på. Bara några timmar efter att vi var igång med vår Drive-In tjänst hade hundratals kunder valt det som leveransalternativ. När vi fick bekräftat att det var ett uppskattat tillägg till vårt tjänsteutbud började vi fila på hur vi kunde bygga vidare på detta. Vi vet med oss att många av våra kunder vill rådgöra med våra specialister innan köp för att få hjälp att hitta kompletta lösningar. Med detta i åtanke utvecklades idén om LIVE video shopping som vi idag är mycket stolta över att kunna lansera, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten, i ett pressmeddelande.

Annons

"Enormt imponerad"

Kunden kan helt enkelt boka en 20-minutersession via Elgigantens hemsida, välja vilken kategori man önskar hjälp med och kommer sen via Microsoft Teams få ett personligt möte med en av Elgigantens specialister.

Jag är enormt imponerad av hur hela svenska samhället så snabbt kunde ställa om och bli mer digitala. Möten sker online, de som har möjlighet jobbar hemifrån och mycket undervisning sker på distans. Från och med idag kommer man också kunna få känslan av att befinna sig i ett Elgiganten-varuhus, trots att man är hemma, säger Niclas Eriksson.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!