Weekday växer internationellt online och offline

Allt för att möta kunderna.

Weekday som ingår i H&M Group grundades 2002. Den senaste tiden har företaget fokuserat på att expandera sin verksamhet både internationellt och online.

LÄS ÄVEN: H&M omsatte 57 miljarder: ”De vill ha mer för pengarna”

Annons

Under 2019 har redan flera nya butiksöppningar skett i Europa. Bland annat har kedjan öppnat modebutiker i Reykjavik, Luxemburg, Köpenhamn, Paris, Leuven, Leipzig och i Bergen. Och expansionen kommer att fortlöpa under året.

Idag har vi butiker i 12 marknader och e-handel på 19 marknader, bland annat i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Storbritannien och Nederländerna, säger Liselott Olovzon, Head of Marketing på Weekday, till Ehandel.se.

Företaget berättar att Weekday satsar starkt på att på att både öppna fysiska butiker och nätbutiker eftersom styrkan ligger i en stark omnikanal. En kombination av online och offline gör det lättare att kunna etablera bra relationer med kunderna, menar Liselott Olovzon.

Vi vill kunna erbjuda en unik upplevelse och vi tror på det fysiska mötet, avslutar hon.

Annons