Zalando öppnar pop up – tar hjälp av profilerna

Slår sig ned tillfälligt i Stockholm.

Fysiska butiker är på modet just nu, så självklart vill e-handelsjätten Zalando ge sig ut i offlinevärlden. Det gör man med Arena by Zalando, en pop-up med en twist.

De kommer att låta grammisvinnare Bavé, skådespelerska och hip-hop-artisten Jelassi och klubbpersonligheten Nápoles att kurera utbuden och atmosfären i lokalen under tre  vardera.

Annons

Det kommer att bjudas på ett utbud av streetwear, exklusiva produktlanseringar, utställningar, liveframträdanden och workshops. Och lokalen kommer att hållas öppen mellan den 3 maj och 29 juni på Sankt Paulsgatan 22A i Stockholm.

Vi är mycket glada över att för första gången utöka vår fysiska närvaro i Stockholm och bli en del av denna pulserande gemenskap, säger Fabio Baum, chef för Norden och Benelux på Zalando, i en kommentar.

Anledningen att man väljer att satsa ordentligt på just streetwear är helt enkelt för att man vill nå en yngre målgrupp. Enligt Zalando har Gen Z och en växande manlig målgrupp tagit till sig stilen. Totalt ska 53 procent av alla streetwear-kunder vara yngre än 35 år. Men hos Zalando är motsvarande siffra 48 procent.

Besökarna kommer dock inte att kunna köpa några kläder fysiskt på plats, utan skanna en QR-kod på det plagg man är intresserad av, för att beställa det online.

Som ett bevis på Zalandos engagemang för den lokala streetwear-scenen är vi entusiastiska över att samarbeta med de talangfulla svenska kreatörerna, som var och en bidrar med en autentisk touch till evenemangen. Kunderna kan förvänta sig en dynamisk atmosfär där mode, musik och konst vävs samman för att skapa en interaktiv upplevelse för att främja kreativitet och fira den lokala svenska streetwear-kulturen, säger Fabio Baum.

Annons