Zalando signar 123 köpcentrum: ”Stärker vår plattform”

"Kan äntligen berätta".

Tjänst från Ehandel: Bättre pris på leverantörsavtal för e-handlare. Läs mer här.

Onlinejätten Zalando signar Unibail-Rodamco-Westfield Nordic, bolaget som driver 123 köpcentrum runt om i världen och bland annat Mall of Scandinavia i Stockholm. Mer exakt kommer URW:s hyresgäster, med andra ord butiker i de olika köpcentrumen, få tillgång till Zalandos tjänst Connected Retail.

LÄS ÄVEN: Zalando digitaliserar fysiska butiker i Sverige gratis

Annons

Tjänsten möjliggör onlineförsäljning, via Zalandos plattform, för aktörer som inte har tillgång till en digital kanal i dagsläget. Butikerna kommer kunna sälja sina produkter hos Zalando, och skicka ut beställningarna från sina lokala butiker.

Vi är väldigt glada över att äntligen kunna berätta om vårt nya samarbete med Zalando, vilket i korthet innebär att alla butiker i våra nordiska köpcentrum ges möjligheten att ansluta sig till Zalandos Connected Retail, säger Louise Ryning, Director of Operations URW Nordics, i ett pressmeddelande.

Tanken med satsningen är att erbjuda en enkel lösning att nå nya kunder, skapa en ny digital försäljningskanal från våra fysiska butiker och därmed kunna optimera deras försäljning.

Zalandos koncept Connected Retail skapades för att "bygga en bro mellan produktefterfrågan online och utbudet offline". Enligt företaget vinner båda parter på försäljning via tjänsten - fysiska bolag får tillgång till nya kunder via nätet, och Zalando breddar sitt utbud och kan på så sätt möta ett bredare spektrum av produktefterfrågningar.

Framgångsrika varumärken tänker inte längre på kanaler och enheter utan är konsekvent inriktade på kundernas behov, deras vanor och livsstil. Genom Connected Retail gör vi det möjligt för fysiska återförsäljare att få tillgång till online-orienterade kunder och samtidigt stärka vår plattform, säger Søren Johansen, teknisk chef för Connected Retail på Zalando.

I URW Nordic har vi fått en partner som kan stödja plattformen med sin expertis och sitt goda nätverk i detaljhandels-sektorn.

Idag är cirka 3000 fysiska butiker i Sverige, Finland, Danmark, Österrike, Spanien, Polen, Nederländerna och Tyskland kopplade till tjänsten.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!