ANNONS

Zalandos nya giv – satsar på eget varumärke: "Perfekt"

Zalando gör ny satsning
Zalando/Pressbild

"En stor del av vår ambition".

ANNONS

Ska man sälja andras grejer eller sina egna? Ja, det är en vanlig fråga för många e-handlare.

Vi kunde nyligen i Ehandel läsa att exempelvis Candles Scandinavia, som säljer doftljus, nu slutar att sälja andras doftljus till återförsäljare. Istället ska de bara satsa på sin egen tillverkning. Det blir kostnadseffektivare så, heter det.

LÄS ÄVEN: Succéhandlaren åkte på en förlustsmäll – ”helt enligt plan”

Avtagbara ärmar

Nu väljer även den tyska modeplattformen Zalando att satsa på egna grejer. De gör en så kallad private labal-satsning, i form av en kollektion vid namn Zign. Och kollektionen ska innehålla så kallade modulära element, exempelvis avtagbara ärmar på en dunjacka.

Vårt eget varumärke är en del av vår ambition att erbjuda våra kunder exceptionellt värde och kvalitet samtidigt som vi driver innovationen framåt. Det gläder mig att kunna presentera vår nya kollektion Zign Studio för våra kunder, som på ett perfekt sätt kombinerar trendig formgivning med slitstyrka, innovativa material, modultänk och ett cirkulärt förhållningssätt, kommenterar Sara Diez, VP Private Label & Product Supply på Zalando.

Nu återstår det att se om private label-satsningen tar fart.

David Gustavsson
david@ehandel.se