Zelmerlöwarna lanserar e-handel – “självklart ligger fokus på D2C”

“Webben är vårt första steg ut internationellt”.

Måns Zelmerlöw och hans fru Ciara Zelmerlöw har tillsammans med entreprenören Johanna Aybar lanserat den nya e-handeln och klädmärket Peachy. Johanna är en av delägarna till Femme Open, vilket ska vara Sveriges största padelturnering för kvinnor. Bland medgrundarna finns även affärsutvecklarna och varumärkesstrategerna Sandra Kvist och Daniel Kvist.

Varumärkets slogan är “from court to cocktail” och tanken är alltså att padelkläderna ska vara lite mer flexibla gällande användningsområdet.

Annons

Från planen till partyt, smashing både i stil och i serve. Så lyder nya padelklädmärket Peachys motto som ska uppmuntra till att hitta en bra balans mellan prestation och att ha kul, skriver företaget i sitt pressmaterial.

Den nya e-handeln öppnade häromdagen på PeachySport.com och erbjuder klänningar, kjolar, tights, toppar och accessoarer optimerade för “men inte limiterade till” padel.

Samtidigt lanseras även märket hos Intersport och Stadium. Vi ställde frågan vilken roll e-handeln spelar i utrullningen. Är tanken främst att satsa hos återförsäljare eller D2C?

Självklart ligger mycket fokus på D2C via egen e-handel men likväl på de utvalda återförsäljare vi samarbetar med. De butiker vi knyter an vill vi se som långsiktiga partners där båda sidor kan hitta strategisk styrka och synergier, inte minst genom Peachys marknadsföringskanaler, säger företagets vd Sandra Kvist till Ehandel.

E-handeln är samtidigt på engelska, är tanken mer internationell gällande nätbutiken?

Peachy har global distribution och den egna webben är vårt första steg ut internationellt, efterföljt av Europeisk retail-expansion, svarar Sandra Kvist.

Annons