85 miljoner back – butikskedja dör till förmån för Junkyard-satsning

Junkyard får all kärlek.

Ehandel.com rapporterar att streetwear-kedjan Urban läggs ned. Detta efter att ägaren Varner förlorat 85 miljoner norska kronor på kedjan de senaste två åren. Nedläggningen ska dock samtidigt vara en satsning på e-handeln Junkyard.

LÄS ÄVEN: Efter Junkyard-köpet: Norska modejätten satsar på e-handel

Annons

Sedan den norska modekoncernen köpte Junkyard 2019 så har man successivt valt att göra Junkyard till sin satsning på ungdomar. Efter köpet har man jobbat med sammanslagningen av Urban och Junkyard och nedläggningen är nu en del av processen.

Flera fysiska butiker kommer att få stå kvar, även om antalet är oklart. Men de kommer nu att gå under Junkyards varumärke.

Sammanslagningen gör Junkyard till den ledande streetwear-aktören i Norden, säger presskontakten Julie Bragli Eckhardt, till Dagens Næringsliv.

Urban har idag över 30 fysiska butiker.

LÄS ÄVEN: Junkyard köper konkurrenten Hollywood

Annons