Modeföretaget Na-kd har funnits sedan 2015 och har fram tills idag endast fokuserat pÄ dammode. Men inte lÀngre. Om bara nÄgra dagar lanserar man en helt ny avdelning för första gÄngen, nÀmligen barnklÀder. Det rapporterar Influens.se.
LĂS ĂVEN: NA-KD:s grundare kĂ€nner sig klar: âTilltalar mig inte lĂ€ngreâ
PÄ Na-kd utgÄr vi alltid ifrÄn kunden, och vi vet att barnklÀder Àr nÄgot som kunderna har efterfrÄgat och köper sina barnklÀder nÄgon annanstans idag, sÀger Na-kd till sajten.
Det hÀr Àr det första kapitlet i en rad slÀpp som förkroppsligar NA-KD:s stil-dna.
Det hÀr Àr alltsÄ en satsning som grundar sig i en tydlig efterfrÄgan frÄn Na-kd:s kunder. Till en början kommer företaget att erbjuda 39 olika barnartiklar pÄ sajten, men sortimentet kommer att fyllas pÄ allt efterhand.
Det kommer att vara ett stÄende sortiment, kollektioner som kommer att lanseras löpande, sÀger Sanja Tegeltija, pr-chef pÄ Na-kd.
Den nya barnavdelningen kommer att slÀppas nÀsta tisdag, den 27 april.