Omsättningen för företagets verksamhet (som innehåller varumärken som Vuxen.se, Kalaslagret och Partyninja) summerades till 45,3 miljoner kronor för kvartalet. Det var en uppgång på 3,7 procent jämfört med motsvarande period föregående år.
Resultatet (EBITDA) nådde 1,5 miljoner kronor med en bruttomarginal på 56,5 procent.
För helåret landade omsättningen på 204,4 miljoner med ett resultat på 12,1 miljoner.
Vår bruttomarginal på 58,2% visar att vi bibehållit starka positioner inom våra kärnverksamheter, konstaterar vd Tobias Fransson.
Under året har Vuxen Group fortsatt sin internationella expansion och tagit ett kliv in i Tyskland. Men som för många andra e-handlare har det inte varit ett år utan utmaningar.
Även om varken marginalen eller omsättningen nådde våra långsiktiga mål, är vi nöjda med att ha levererat positiva resultat i en period då många e-handelsaktörer kämpat med både försäljning och lönsamhet. Den solida finansiella ställningen ger oss handlingsutrymme att fortsätta investera i tillväxt när marknadsläget stabiliseras, summerar Tobias Fransson rapporten.