I sin delårsrapport för perioden maj till juli 2025 rapporterar Vuxen Group en nettoomsättning på 52,2 miljoner kronor, en ökning från 49,2 miljoner under samma period föregående år. Rörelseresultatet (EBITDA) stärktes till 4,6 miljoner kronor från 3,9 miljoner, och EBITDA-marginalen ökade till 8,8 procent.
Bolagets vd, Tobias Fransson, lyfter i sin kommentar fram att resultatet är ett kvitto på bolagets strategi att prioritera lönsamhet och fokusera på de mest värdeskapande delarna av verksamheten. Kategorin för sexuell hälsa utgör nu drygt 90 procent av koncernens totala omsättning och beskrivs som den historiskt mest lönsamma med högst tillväxt.
Strategisk översyn inledd
Styrelsen och ledningen har under kvartalet inlett en strategisk översyn av koncernstrukturen. Vuxen Group driver idag, utöver sin kärnaffär, även varumärken inom hundprodukter (Doggie.se) och festartiklar (PartyNinja.se, Kalaslagret.se, RoligaPrylar.se).
Översynen kan leda till att dessa icke-kärnverksamheter säljs av för att frigöra kapital och ledningsresurser. Målet är att accelerera tillväxten inom segmentet för sexuell hälsa.
Med vår bevisade lönsamhet och tillväxt inom sexuell hälsa tar vi nu nästa steg i Vuxen Groups utveckling. Genom att fokusera helt på den kategori som driver mest värde skapar vi bästa möjliga avkastning för bolaget och våra ägare, säger Tobias Fransson.
Europeisk expansion
Företaget har som uttalat mål att bli en av de ledande aktörerna i Europa inom sexuell hälsa. En etablering i Tyskland under föregående år har börjat ge resultat, och bolaget ser fortsatt stor potential för internationell tillväxt. Koncernen framhåller att deras affärsmodell medger expansion utan stora investeringar i fysisk infrastruktur, bland annat tack vare ett eget lager i Torup som ägs via dotterbolaget Purefun Real Estate AB.