ANNONS

VD:n om B2B-satsningen: Försäljningen tredubblas – "över förväntan"

Thérèse Elmquist, vd
"Köpresan skiljer sig stort".

Lagerhaus B2B-satsning, e-handeln Lagerhaus Företag, har varit igång i drygt ett år. Nu meddelar vd Thérèse Elmquist att satsningen presterar bättre än väntat. Trots att bolaget genomgått en rekonstruktion under året har försäljningen på sajten tredubblats under hösten.

ANNONS

Det går över förväntan! Vi har trots allt genomgått en rekonstruktion under året och inte kunnat ha det fokus som vi hoppats och tänkt. Trots det tredubblar vi försäljningen i höst mot föregående år, säger Thérèse Elmquist i en kommentar till Ehandel.se.

Det var i oktober 2024 som Ehandel.se först rapporterade om lanseringen av den nya e-handeln, som lades på en egen domän för att möta en efterfrågan från företagskunder.

Thérèse Elmquist förklarar nu varför man valde en separat sajt istället för att integrera B2B-handeln på den befintliga.

Det är viktigt att sajten ger en smidig och kundanpassad köpresa och även om vårt sortiment är detsamma på båda sajterna, så skiljer sig köpresan stort. Vår företagssajt har en struktur som ska underlätta dels för vilken bransch man representerar men även för vilket rum företaget söker lösningar och inspiration, säger hon.

Framåt planerar Lagerhaus att fortsätta utveckla köpresan baserat på hur företagskunderna agerar på sajten. Målet är att identifiera vilka delar av erbjudandet som är mest intressanta och vilka branscher som är de vanligaste kunderna.

Vi vill även addera möjligheten att bygga närmare relation och underlätta för återkommande företagskunder genom inloggning och därmed anpassade sidor, säger Thérèse Elmquist.

Ehandel.se rapporterade nyligen att Lagerhaus identifierat B2B som sitt nästa tillväxtområde, med ett uttalat fokus på att bygga relationer och utveckla lojalitetsprogram för företag.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se