Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Den svenska e-handeln Parfym.se grundades 2005 av Per Ejerhed, med målet om att utmana de traditionella parfymerierna. Idag finns aktören representerad på den svenska och finska marknaden men siktar på att lanseras i fler länder i Norden och EU inom kort.

I Ehandel.se:s topplista över de 100 största e-handlarna i Sverige, tog Parfym.se 48:de plats. 2017 omsatte bolaget drygt 165 miljoner kronor och 2018 ökade omsättningen och landade på 203 miljoner. 

Annons

LÄS ÄVEN: Här är de 100 största e-handlarna i Sverige

Nu meddelar parfymaktören att de har tagit in Priveq Investment som tillväxtpartner.

– Vi är väldigt glada för att få kroka arm med Parfym.se och bidra till den fortsatta tillväxtresan framåt, säger Maria Perez Hultström, Investeringsansvarig på Priveq, i ett pressmeddelande och frotsätter:

– Vi har följt bolaget under en längre tid och imponerats av deras starka position på marknaden, samt hur de har lyckats att balansera hög tillväxt med tvåsiffrig lönsamhet i en konkurrensutsatt bransch ända sedan start.

Grundaren, och den tidigare huvudägaren, Per har tillsammans med Darko Drašković som är vd på Parfym.se sålt en del av bolaget med förhoppning om att stärka företagets utveckling. Enligt uppgifter på investerarens sajt äger nu Priveq hela 76 procent av Parfym.se.

– Som grundare till Parfym.se glädjer jag mig åt att få in Priveq som partner framåt. Jag ser fram emot att, tillsammans med Priveq, fortsätta den utveckling som Parfym.se haft fram till idag, säger Per Ejerhed.

Och Darko Drašković tillägger:

– Vårt team ser fram emot att få med Priveq som partner som en fantastisk förstärkning i vår fortsatta utveckling. Vi är övertygade om att Priveq, med sin breda erfarenhet och nätverk, kommer att bidra till ett accelererat värdeskapande för både organisationen och kunderna.

Annons

Annons