BabyBjörn värvar ny vd från H&M

"Finns en enorm potential".

I dag blev det klart att Stina Westerstad tar över rollen som vd på BabyBjörn. Den svenska aktören, som grundades 1961, säljer bland annat barntillbehör, barnkläder och barnvagnar. De startade sin onlineshop 2006 och riktar sig i dag till cirka 50 olika marknader.

- Speciellt roligt är det att BabyBjörn är ett svenskt varumärke med stark global närvaro, något jag har lång erfarenhet av från H&M, säger Stina Westerstad i ett pressmeddelande och fortsätter:

Annons
Annons

- Jag har antagit rollen som vd eftersom det finns en enorm potential i BabyBjörn och jag ser fram emot att tillsammans med teamen utveckla såväl verksamhet som produktutbud. Det ska bli väldigt spännande att få leda och utveckla BabyBjörn.

Erfarenhet från modebranschen

Stina Westerstad har tidigare arbetat som Global Buying Director på H&M och närmast som vd på den H&M-ägda klädkedjan Afound. Den andra september i år kommer hon att tillträda som vd på BabyBjörn.

Det var inte längesen som den globala aktören senast värvade en ny vd. Hösten 2018 tog Nicolas Warchalowski över vd-rollen på företaget, men stannade bara i fem månaders tid. 

LÄS ÄVEN: E-handlare träder in som ny VD för BabyBjörn

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!