Bachelorbox skruvar upp tempot efter lyckad lansering

Prenumerationstjänsten har haft ett händelserikt första halvår med ett gäng nylanserade boxar och ett utökat e-handelssortiment.

I maj 2016 lanserades Bachelorbox.se i skarpt läge. En tjänst som varje månad skickar ut en låda full med det allra nödvändigaste. Som strumpor, kalsonger, t-shirts och tandborstar. Vid lanseringen erbjöds tre olika varianter; basic, nature och premium, men sedan dess har det hänt en hel del.

Sortimentet har utökats rejält både när det gäller boxar och det vanliga e-handelsutbudet. Det i takt med att kundbasen expanderat och organisationen stärkts upp på utvecklarsidan.

Annons

– De senaste sex månaderna har varit ett riktigt äventyr där vi sett hur våra boxar tagit en plats som handlar om mer än kalsonger och strumpor. Det handlar om enkelhet i vardagen och ett samlat grepp kring att vara man, säger Mikael Nyman, VD på Bachelorbox.

Hög tid för en klockprenumeration

Nyligen lanserades ett tiotal nya boxar, däribland en klockprenumeration och ett grooming-upplägg i samarbete med Babor hudvårdsprodukter. Samarbetet med Babor hoppas Bachelorbox ska kunna tilltala en medveten målgrupp, både när det gäller män, och kvinnor som köper presenter till män.

– Vi har hela tiden försökt att fylla luckor på marknaden med produkter som Tid Bas och Tid Plus som är prenumerationskoncept på enkla och schyssta modeklockor. Mest spännande i höst blir att se om vi lyckas göra vårt koncept till bästa fars dag-presenten eller om någon av boxarna lyckas bli årets julklapp för män, säger grundaren Elisabeth Nyman.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!