Bubbleroom lanserar sitt största influencersamarbete

Ska expandera i Norden och Europa.

För drygt en månad sedan meddelade Bubbleroom att de ska lansera flera starka design- och influencersamarbeten under året, och nu avslöjas det första och största hittills. Carolina Gynnings kollektion för Bubbleroom lanseras i e-modeföretagets webbutik under första veckan i april.

- Jag är glad att ha fått möjlighet att designa en kollektion som genom Bubblerooms unika marknadsposition tillgängliggörs för fler, säger Carolina Gynning i ett pressmeddelande.

Annons

Företaget har tidigare satsat på samarbeten med andra inflytesrika profiler i Norden. Bland andra har Bubbleroom jobbat med Molly Rustas och finländska Marianna Mäkelä, som bidragit stort till aktörens expansion på dessa marknader. 

Dessa kollektioner har sålt slut redan under de första dagarna och därför väntas samarbetet med Carolina Gynning bli stort, menar e-modebolaget. 

LÄS ÄVEN: Bubblerooms nya satsning - ska ta fler marknadsandelar

E-modeaktören är just nu i en kraftig tillväxtfas. Nätbutiken sålde för cirka 330 miljoner kronor förra året, jämfört med 200 miljoner under 2017. Enligt modehandlaren fortsätter bolaget att expandera i Norden.

- Att expandera till fler marknader samtidigt som vi växer på våra befintliga marknader, är en del av vår offensiva strategi. Att stärka närvaron på den finska marknaden ger oss förutsättningar att växa ytterligare inom vårt segment. Vi ser god potential i att fortsätta expandera i Norden och Europa, samtidigt som vi stärker vår position på den svenska marknaden, säger Ville Kangasmuukko Nordström, vd på Bubbleroom.

Annons