Bubblerooms nya satsning – ska ta fler marknadsandelar

Viktiga influencersamarbeten.

Bubblerooms vd, Ville Kangasmuukko, berättade för Ehandel.se i november att han förutspår att deras tillväxt skulle landa på över 35 procent, under 2018. Efter årsskiftet kan vi nu meddela att Bubblerooms försäljningstillväxt slutligen landade på cirka 50 procent, för andra året i rad. 

LÄS ÄVEN: Bubblerooms VD: Vi ökar med över 35 procent i år

Annons

Trots att det fortsätter att gå bra för e-handlaren, så slutar de inte att satsa. Nu i januari lanserade Bubbleroom en ny bröllopssajt på Bubbleroom.se. Enligt nätmodeföretaget är satsningen strategisk med fokus på att ta fler marknadsandelar inom festsegmentet.

"Inspirativ och lättnavigerad weddingsite"

I samband med bröllopssatsningen ska även flera starka design- och influencersamarbeten lanseras under året. Bland annat ska Bubbleroom inleda ett nära samarbete med den svenska Youtube-profilen Isabella Jedler, som ska skildra hennes verkliga bröllopsplanering som nätbutikens besökare ska få föja. 

- Vi tror starkt på satsningen inom bröllopssortimentet och dess möjligheter att ta än mer marknadsandelar inom festmode. Genom att erbjuda en inspirativ och lättnavigerad weddingsite med brett sortiment, med noga utvalda varumärken, så stärker vi vår position på marknaden ytterligare. Dessutom har vi en rad spännande kommersiella samarbeten under våren som stärker vår satsning, säger Tina Malmqvist, marknadschef på Bubbleroom, i ett pressmeddelande.

Annons