Chiquelle går mot fyrdubblad omsättning i år

Chiquelle ökade med 300 procent i februari och förutspår en fortsatt stark utveckling under våren.

Det framgångsrika modeföretaget Chiquelle ökade i februari sin omsättning med 300 procent jämfört med samma månad 2015. Företagets VD Pouya Boland räknar med samma ökning de kommande fyra månaderna, vilket enligt honom innebär att Chiquelle är på god väg att nå en omsättning på 20 miljoner för det brutna räkenskapsåret 2015/2016, som slutar i juni.

- Jag tror att efter tre år av hårt och dedikerat arbete är det äntligen dags att säga att vi är framgångsrika inom vad vi gör, med sättet vi presenterar våra produkter, tiden vi lägger ner på våra fotosessioner och bilder, och särskilt vår närvaro på Instagram. Vi närmar oss nu 200 000 följare, säger Pouya Boland.

Annons

"Känner väl till marknaden"

20 miljoner är fyra gånger så mycket som Chiquelles omsättning för 2014/2015. Pouya Boland tolkar framgångarna som ett kvitto på att Chiquelle har en personal som är rätt för jobbet samt en välutvecklad strategi för sociala medier.

- Jag tror att den främsta anledningen till att det gått bra är att vi har ett ungt och dedikerat team som känner väl till marknaden och hur man arbetar med den på ett modernt sätt år 2016. Vi vet hur man arbetar med sociala medier, vi vet hur trenderna ser ut och hur unga människor lever sina liv i dag. Det handlar om vad man gör med den kunskapen. Allt handlar om hur man bygger och presenterar sitt varumärke.

 Vad har ni på gång framöver?

- Vi ska snart presentera ett nytt projekt som jag inte kan berätta mer om i dagsläget, men förhoppningsvis inom den kommande månaden. Det enda jag kan säga är att vi ska lansera ett nytt märke och en ny plattform som ska vara sammankopplade med Chiquelle. 

Annons