Clas Ohlson bygger vidare på sitt omnikanalkoncept

Igår öppnade den svenska butikskedjan sin andra butik med det nya mindre formatet, även den i London.

I början av oktober invigde Clas Ohlsons en butik i St Albans i utkanten av London. Kedjans första butik i det nya mindre formatet där omnikanal och samspelet mellan butik och e-handel ska bli mer tydligt för kunden.

Nu har kedjan slagit upp portarna till ännu en butik i samma format i Ealing Broadway Shopping Centre, London.

Annons

Ökar tillgängligheten för kunderna

Den nya butiken i Ealing har en säljyta på cirka 300 kvadratmeter och ett upptagningsområde på cirka 85 000 invånare. Med butiken i Ealing har Clas Ohlson nu e-handel och 206 butiker på fem marknader.

– Vi har nu öppnat denna fantastiska butik i Ealing och med det blivit mer tillgängliga för våra kunder. Våra medarbetare har gjort ett riktigt bra jobb med att få butiken klar inför öppning och vi är mycket glada över att vi redan på öppningsdagen kunde välkomna så många nya kunder till oss, säger Mark Gregory, landschef Clas Ohlson Storbritannien.

Annons