Conrad går B2B: ”Nu ändrar vi fokus till företagskunder”

Från privatpersoner till företag.

Den tyska elektronikjätten Conrad har funnits i Sverige sedan 2005. Via deras e-handel Conrad.se säljer de elektronik och komponenter till privatpersoner och företag. Enligt företaget själv har man Sveriges största utbud inom teknik och elektronik.

- I dag erbjuder vi omkring 10 miljoner olika produkter från en lång rad varumärken, säger Jacob Romberg, marknadschef för Skandinavien på Conrad Elektronik, i ett pressmeddelande.

Annons

"Nya, kostnadsfria, inköpslösningar"

Företaget grundades 1923 i Berlin och är stort i sitt hemland men verkar kämpa lite mer i Sverige. Här har bolaget dock växt sakta men säkert de senaste åren. Nu meddelar Conrad att det är dags att ge B2B-sidan lite mer kärlek och den delen ska bli företagets kärnverksamhet.

- Vi har alltid sålt till både privatpersoner och företag, även om primärt fokus tidigare legat på privata konsumenter. Nu ändrar vi fokus till företagskunder och satsar mer på business to business, säger Jacob Romberg.

"En utmanande förändring"

Företaget ska med en "ny förbättrad webbshop" erbjuda sina företagskunder flera nya funktioner. Allt från att begära en offert direkt i webshoppen till mängdrabatt på stora delar av sortimentet och olika färdiga inköpslösningar. Sortimentet utökas även med de "senaste produkterna inom B2B" och man inför också en kundklubb för företag.

- Det är en utmanande förändring som vi kommer att lyckas med tack vare våra innovativa produkter och vår långa erfarenhet. Våra kunder gynnas av satsningen vi gjort i och med att de får mycket bättre service, vi har kända varumärken och nästan 100 års erfarenhet i bagaget. Vårt mål med satsningen är att vara en föredragen partner inom elektronik och komponenter, säger Jacob Romberg.

Annons