Daniel Wellington har nått två miljoner följare på Instagram

Det svenska klockföretaget Daniel Wellington har nått rekordmånga följare genom att dela sina följares bilder på Instagram.

Vi har sett flera exempel på e-handlare som byggt sin framgång bland annat på att attrahera följare på Instagram. Chiquelle, Northern Spirit och Lagerhaus har alla satsat på det sociala nätverket som ett koncept för att nå ut till sina kunder.

Men frågan är om någon lyckats lika bra som klockföretaget Daniel Wellington. På företagets hemsida står det nu att sidan har två miljoner följare på Instagram.

Annons

- Vi har just nått en till fantastisk milstolpe på vår favoritplattform bland sociala medier, Instagram. Det var inte så länge sedan vi nådde en miljon följare och vi kan nästan inte tro att det är sant att vi nu är redo att fira ytterligare en miljon. Daniel Wellington har nu två miljoner följare! skriver företaget på sin webbplats.

Firar med tävlingskampanj

Daniel Wellington, som fick sitt namn efter en stilig herre som grundaren Filip Tysander mötte i Australien, säljer herr- och damklockor genom e-handeln och ett antal återförsäljare. Företaget ska nu omsätta omkring 1,5 miljarder, bara fyra år efter att det grundades.

Klockbutikens Instagram-strategi ska bland annat gå ut på att dela bilder som kunder har skickat in. För att fira det rekordstora antalet följare ska Daniel Wellington under den kommande månaden anordna en kampanj med namnet “Month of another Million”, då ett antal tävlingar ska äga rum.

- Genom åren har vi haft möjlighet att utveckla och glädjas åt en fantastisk skara med anhängare. Varje dag delar vi era bilder för att de eldar på fantasin och kreativiteten i hela vår följarskara. Att ni är så engagaerade i vår verksamhet gör det vi gör så meningsfullt och spännande. Vi är mer än tacksamma för att ha så aktiva följare, tackar Daniel Wellington på hemsidan.

Annons