Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner: ”Superstolta”

"Redo att ta bolaget till nästa nivå".

Inredningstjänsten Hemset kombinerar digitalisering med e-handel för att göra inredning snabbt och billigt. Det Malmöbaserade företaget startades upp 2018 som ett pilotprojekt och hette tidigare DeDecco. Bakom tjänsten står entreprenörerna Emma Gunnebrink, Sara Olausson, Carl Bengtsson och Tobias Ekman.

Nu tar de in nytt kapital från investerarna Maxify och Wellstreet Ventures. Totalt landar summan på 3 miljoner kronor.

Annons
Annons

- Vi är superstolta över att få välkomna Maxify och Wellstreet till Hemset-familjen! Vi är speciellt glada över att få in ägare som delar vår vision. Nu när vi fyllt på bränsle i raketen är vi redo att ta bolaget till nästa nivå, säger Emma Gunnebrink, medgrundare och vd på Hemset.

Tjänsten är helt digitaliserad, vilket innebär att kunderna varken behöver besöka några fysiska butiker eller boka tid hos en inredare. Allting sköts via Hemsets plattform, där man laddar upp en film på det rum som man vill ha inrett. Företaget samarbetar med en rad återförsäljare som sen skickar hem all inredning till kunden. 

- Vi tycker att Hemsets idé utan tvekan ligger helt rätt i tiden. Vi har investerat för att vi redan tror att konsumenterna idag förväntar sig att hushållstjänster ska levereras via en digital plattform med toppmodern kundupplevelse. Vi är glada att kunna stödja Hemset och se dem förändra inredningsindustrin, säger Jessica Dick, Chief Investment Officer på Wellstreet.

LÄS ÄVEN: E-handeln den röda tråden i nystartade Wellstreet

Från analog till digital

Hemsets vd Emma Gunnebrink menar att inredningsbranschen fortfarande inte har anammat digitaliseringen.  

- Styling och heminredningshjälp har blivit allt vanligare men branschen är i stort sett fortfarande helt analog. Genom att vara innovativa har vi kunnat förbättra och digitalisera processen, där heminredningshjälpen i stället finns direkt i din mobil, säger hon.

- Hemset etablerar något unikt på marknaden genom att digitalisera en traditionell bransch. Med hjälp av Hemset kommer hela bilden av heminredning att förändras. Vi tror att teamet har de förutsättningar som krävs för att lyckas och ser därför värdet av att investera i Hemset, säger Georg Westin, grundare av Maxify.

Det nya förvärvet kommer att användas till att vidareutveckla tjänsten och leverantörssamarbeten samt till att marknadsföra Hemset.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!