Digitala presentkort drar in ytterligare 35 miljoner

Den digitala presentkortstjänsten Wrapp meddelar idag att de tar in ytterligare 35 miljoner kronor i kapital via Greylock Partners. Reid Hoffman som är grundare av Linkedin och partner i Greylock går nu in som styrelseledamot i Wrapp. Hoffman ser mycket positivt på Wrapps framtid:

– Värdet av Wrapps sociala presenttjänst är uppenbar för butiker runt om i världen. På bara några månader har företaget visat en kapacitet att snabbt skala sin tjänst bland tiotusentals användare. Det är en fungerande och lönsam affärsmodell redan från start som knyter till sig några av världens främsta varumärken, säger Reid.

Annons

Niklas Zennström, medgrundare av Skype, som tidigare gått in med 37 miljoner i Wrapp, via sitt bolag Atomico, och numera sitter i styrelsen välkomnar den nya medlemen:

– Jag välkomnar Reid till styrelsen och Greylock som investerare. Vi har nu tillräckliga resurser för att framgångsrikt ta oss an den amerikanska marknaden, säger Niklas.

Investeringen kommer att användas till att lansera tjänsten i USA och Storbritannien vilka Wrapp sedan tidigare indikerat är nyckelmarknader där presentkort ska vara omåttligt populära. Wrapps VD, Hjalmar Winbladh, menar på att de nu har ett dreamteam i styrelsen:

– Tekniken och samarbeten med partners finns på plats för att göra det lika enkelt och roligt att ge varandra värdefulla presenter som det är att skicka en vanlig hälsning via Facebook. Med Reid som nytt tillskott har vi nu det dreamteam i styrelsen som krävs för att introducera Wrapp globalt under 2012, säger Hjalmar.

Det är bara att gratulera Wrapp och samtidigt konstatera att digitala presentkort är omåttligt populära även hos investerare.

Källa: press

Relaterade nyheter:
Wrapp omfamnar E-handeln
Skypegrundare bakom nytt digitalt presentkort

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!