Företaget som lanserar näthandel med snigeldynamit

Finja-företaget öppnade e-handel på Black Friday.

B2B-företaget Bemix, som är en del av betongjätten Finja, lanserade häromdagen en egen e-handel. Företaget säljer specialbruk för byggindustrin och Bemix produkter ska ha varit med och byggt upp Öresundsbron, Emporia, Friends Arena, Nya Karolinska Solna och Mittuniversitetet.

Tio blandningshinkar på köpet

Nu har alltså B2B-företaget öppnat en e-handel för sina företagskunder och dagen de valde för öppningen var Black Friday, alltså i fredags. I sann Black Friday-anda så firade Bemix öppningen med ett fantastiskt erbjudande.

Annons
Annons

- Lanseringen av e-handeln sker i samband med Black Friday den 23 november och för att fira detta digitala kliv får alla kunder som lägger en order denna dag tio blandningshinkar på köpet, skriver företaget i ett pressmeddelande.

"Ett betydande steg"

Bemix vill förstås, som många andra B2B-företag, digitalisera sin verksamhet och den nya e-handeln är ett steg i denna resa. Den nya nätbutiken ska finnas i både svensk och engelsk version och företaget är glada över att kunderna nu kan beställa specialbruk dygnet runt.

- E-handeln är ett viktigt komplement som ökar tillgängligheten och höjer vår servicegrad ytterligare. Det är ett betydande steg i vårt digitaliseringsarbete, som vi hoppas kommer att underlätta för kunderna, säger Sebastian Törner, vd på Bemix.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!