Gekås nya storsatsning: ”Som e-handel fast bättre”

Deras egen variant av webbshop.

Under förra året adderades 3 300 nya kvadratmeter till Gekås Ullareds försäljningsyta. Den nya ytan ska bli lågprisvaruhusets nya showroom, och ska ge kunden ett helt nytt sätt att shoppa men även ge företaget möjlighet till  utveckling. Den 13 februari ska deras nya storsatsning invigas. 

LÄS ÄVEN: Gekås laddar för hemleveranser - bygger ut 3000 kvadrat

Annons
Annons

- Det blir som e-handel, fast bättre! säger Boris Lennerhov, vd på Ullared, i ett pressmeddelande.

Enligt lågprisvaruhuset blir det deras egen variant av webbshop som ska kombinera köpupplevelsen på plats i varuhuset med bekvämligheten att få varorna hemskickade.

- Vårt koncept har alltid varit att sälja allt till hemmet som får plats i en bil. Nu tar vi steget längre och utvecklar oss, säger Boris.

I Gekås showroom kommer kunderna att kunna känna och klämma på varorna, som de sedan ska kunna beställa via självutcheckning, och få dem levererade hem. Det blir alltså delvis en e-handelslösning, man handlar och beställer i butiken men får varorna hemlevererade.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!