Hanna och Amanda gör om sin e-handel – lanseras på nytt

Tillbaka efter tekniskt haveri.

Vi har tidigare berättat om kändissystrarna Amanda Schulman och Hanna Widell, som bland mycket annat även gett sig in i e-handelsbranschen. Deras eget klädmärke, Daisy Grace, namngav från början e-handeln, men domännamnet ändrades sedermera till Hannaamanda.com.

LÄS ÄVEN: Kändissystrarnas e-handel byter namn - märket blir kvar

Annons
Annons

Nu är det dags för ännu ett skifte. Domännamnet är fortfarande detsamma, men nu nylanseras något som man kallar för "The Routine". Den ska enligt Perfect Day Media, som systrarnas produktionsbolag heter, vara "Skandinaviens första innehållsdrivna e-handel".

Första versionen stängdes

The Routine sägs vara ett magasin, men som även säljer mode- och skönhetsprodukter och ska ha lanserats första gången redan hösten 2017, men fått läggas ner på grund av tekniska problem. De senaste sex månaderna ska ett team kring projektet dock ha arbetat intensivt med att bland annat skapa “inspirerande innehåll”.

- På The Routine hittar man allt från skönhetsartiklar och djupgående intervjuer till rörliga tutorials och podcasts. Ambitionen är att vara målgruppens guide i livsstilssdjungeln. Inom kort kommer även bloggar från stora namn inom livsstilssegmentet att publiceras på plattformen. The Routine är ett nyhetsdrivet magasin som uppdateras dagligen med aktuellt, nytänkande och inspirerande innehåll, säger Amanda Schulman, CCO på Perfect Day-koncernen.

Passerade fjolårets försäljning i juni

Samtidigt ska Hannaamanda.com ha ökat sin försäljning i år och passerat fjolårets försäljningssiffror redan i juni. Systrarna tror nu att framtiden tillhör e-handeln.

- Framtiden inom näthandeln är som bekant ljus, men präglas av hög konkurrens och såväl teknisk som logistisk kapprustning. Det som är unikt för oss är att vi har knäckt koden mellan e-handel och innehåll, säger Hannah Widell CEO på Perfect Day-koncernen.  

The Routines redaktion leds av Emma Unckel, tidigare skönhetsredaktör på ELLE, och drivs tillsammans med Bea Hellman som är art director, och Karolina Lindqvist som är redaktör.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!