E-handelsprofil tar över VD-posten i Indiska

Mode- och inredningskedjan ska stärka sina digitala kanaler med David Rönnberg som ny VD.

I april 2012 lanserade Indiska sin svenska e-handel och senare under hösten öppnade man upp för ytterligare 28 länder. Nu fortsätter klädkedjan sin digitala satsning genom att plocka in David Rönnberg som ny VD.

– Den digitala omställningen sker snabbt och en ökad närvaro på digitala kanaler är avgörande för konkurrenskraft och tillväxt liksom att löpande fortsätta vässa kunderbjudandet, säger Patrik Tillman, styrelseordförande i Indiska.

Annons
Annons

Omsätter drygt 750 miljoner

Rönnberg kommer närmast från rollen som nordisk VD för det EQT-ägda Internetstores, där bland annat Addnature och Bikester ingår. Han har även varit VD för Brandos och han är idag styrelseordförande för Sellton och STAPP, samt styrelseledamot för Plackers Scandinavia AB.

– Indiska är ett mycket spännande företag, med ett starkt varumärke och en egen position på mode- och inredningsmarknaden. Företaget har en enorm potential och jag är glad över möjligheten och förtroendet, säger David Rönnberg.

Indiska är ett familjeägt företag som grundades redan 1901. Idag har man, utöver sin e-handel, 100 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island och Tyskland och omsätter drygt 750 miljoner kronor.

 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!