Indiskas e-handel ökade med 50 procent i sommarhettan

Och även hösten har börjat bra.

En snittökning på 50 procent mellan maj och juli, trots - eller kanske på grund av - sommarhettan. Det är resultatet när Indiska summerar sin sommarförsäljning.

"Det känns fantastiskt"

Under juli månad ska försäljningen ha toppat och e-handeln ska då ha ökat med hela 80 procent och sajten ska under den månaden ha nått över en miljon besökare. Den totala ökningen för företaget under sommaren ha ska varit 14 procent.

Annons

- Det känns fantastiskt att de förändringar vi har arbetat stenhårt med sedan i vintras äntligen börjar bära frukt. Sommarens stora kampanj, som frontades av Linnea Henriksson, har tagits emot oerhört väl av våra kunder. Utöver detta så har båda våra försäljningskanaler, säljare i butik och ansvariga för e-handeln, jobbat stenhårt under sommaren och agerat snabbfotat, säger Indiskas vd Karin Lindahl i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Ännu en rekonstruktion för Indiska - nu tar vd:n över

Försäljningsökning på 10% i augusti

Efter den framgångsrika sommaren ska även hösten ha börjat bra och i augusti ska hela försäljningen ha ökat med 10 procent. Något som nu ger företaget nytt självförtroende.

- Vi är ödmjuka för att det är en lång väg kvar på Indiskas förändringsresa, men den starka sommaren ger självförtroende att vi rör oss i rätt riktning. Vi har redan hunnit presentera flera spännande nyheter för hösten. Vi kommer att fortsätta arbetet med att stärka varumärket, genom nya samarbeten och genom att synas i nya sammanhang, säger Karin Lindahl.

Annons