Influencers ska ta Sleepo till en miljon potentiella kunder

Släpper egen e-handelskollektion.

Inrednings- och e-handelsföretaget Sleepo nådde förra året en omsättning på knappt 59 miljoner kronor, och i år är planen förstås att växa ytterligare. Därför har e-handlaren inlett ett samarbete med Lovisa Alcén, som av företaget beskrivs som "en av Sveriges mest inflytelserika influencers inom inredning".

LÄS ÄVEN: Nu släpper e-handlarna in influencers i kollektionen

Annons

Samarbetet går ut på att Alcén har designat en kollektion med "tio trendsäkra produkter inom möbler, belysning och inredning", som nu ska säljas exklusivt på Sleepo.se.

Produkterna kommer att marknadsföras i social media av Lovisa Alcén, samt av Sleepos utvalda social media influencers, och kommer att nå ut till cirka en miljon inredningsintresserade människor, berättar Sleepo i ett pressmeddelande.

"Kommer att ha stor genomslagskraft"

Företaget ska ha arbetat med Lovisa Alcén i flera års tid, och sätter nu stora förhoppningar till den nya kollektionen.

Vi tror att kollektionen kommer att ha stor genomslagskraft och få ett starkt gehör hos våra kunder. Med kollektionen vidareutvecklar Sleepo samarbetet med en av våra viktigaste influencers och där Sleepo även tar ett stort steg framåt i att erbjuda det allra bästa inom möbler och heminredning, säger Philip Nickolsten, vd på Sleepo.

Lovisa Alcén har sedan tidigare samarbetat med flera företag och varumärken, däribland e-handlaren Mathem.se. Hennes kollektion för Sleepo släpps till försäljning den 24 augusti.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!